yessicas

Alla inlägg under december 2010

Av Jessica Hedemäki - 25 december 2010 20:18

Nu är "bollen i magen" (som Sandor säger) borta & till världen kom världens underbaraste dotter - Haley Charlotte Linnéa Salén.


Första färden till Förlossningen ägde rum på Fredagen den 17-e December då jag vaknade på natten runt 3 tiden och trodde att det var vattenavgång - vilket det tydligen inte var !? Aja, Tina kom hit runt halv 4 och jag gick runt och yrade ihop min BB-väska - Nej, den var inte packad. haha! typiskt mig!

Sen åkte vi med hem till Tina och jag fick konstanta värkar, så vid 5-6 på morgonen till Lördagen var vi på Förlossningen och på vägen ner hade jag 5 minuter mellan varje värk.

När klockan var ca 15-16 på Lördagen så avtog värkarna och mellanrummen blev större och vi skickades då hem - i full snöstorm! ?

Vi åkte till Tina direkt eftersom vi lånat hennes bil ner, och direkt när vi kom fram så fick jag konstanta värkar igen!

Men denna gången släppte dem inte, jag stod ut tills klockan blev 3 på natten till Söndagen och som om inte det vore nog så började Tina och deras torktumlare att brinna! haha så mitt upp i allt kom brandkåren för att kolla så inte branden spritt sig i väggen, dem önskade oss lycka till sen for vi ner till Näl igen, denna gången fick Tina åka med eftersom varken jag eller Alex sovit något på hela helgen plus att de var full snöstorm även denna dag!


Denna gången kom vi inte hem tomhänta!


När jag blev undersökt visade de sig att jag då var öppen 3 cm och fick sedan bada för att slappna av, vilket inte gick så bra, jag gav upp de där efter 5 minuter. haha!

Jag hade bestämt mig för att inte ta Epiduralbedövning - ryggbedövning - men gav upp även de efter någon timme av smärtor.

För att korta av historian lite så tog förlossningen ca 11 timmar och när hon väl kom ut Söndagen 19 December klockan 13:34 vägde hon 4175 gram & var 52 cm lång. 4 advent var det oxå :)


Jag lär aldrig glömma denna upplevelse, dels för att det var en underbar känsla när hon väl var ute & dels för att jag har det på film ;)


Vi är världens lyckligaste föräldrar, till världens vackraste flicka!

<3

Presentation


Love conquers all

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards