yessicas

Alla inlägg under januari 2011

Av Jessica Hedemäki - 12 januari 2011 11:06

Jag har alltid haft barn runt mig, syskon lika väl som andra vänners barn...

Jag har sett en mamma/pappa hysa kärlek till sitt barn, både med ord & med handling.


Men jag hade aldrig trott att det var så starka band man knöt med dessa små individer, att man ligger vaken längre än vad man egentligen behöver endast för att höra deras andning & små läten de gör när dem drömmer...

Jag trodde aldrig att man kunde spendera flera timmar av dagens ljus genom att endast ligga och titta på dem små liven när dem sover eller när dem ligger och tittar & utforskar deras närmiljö.



Jag har sett en mamma/pappa hysa agg mot sitt barn, både med ord & handling.


& det är något jag aldrig kommer att förstå, hur man först väljer att sätta ett nytt, oskyldigt liv till världen, och sen ångra sig eller få upp tankar i sitt huvud om att göra denna lilla individen illa...

När man läser i tidningen eller ser på tv:n att det faktiskt existerar "människor" om man nu kan kalla dem för det, som kan leva med ett samvete som innefattar att man gjort något så litet så illa att det kan drabba dem för resten av livet.

En handling kan ändra en annan människas liv för evigt!

 

 

Jag har kallat mig själv lycklig och nöjd med livet & de små saker man gjort bra i livet, men det är inget emot de jag känner nu, & att veta om att man nu har ansvar för ett annat liv är för mig så stort & mäktigt! Tack min stora & lilla älskling för att ni har fullbordat mitt liv!

 

Jag älskar dig Haley & för dig ska jag göra mitt bästa för att uppfostra till en bra människa, och vad det än är så ska du veta att mamma & pappa finns alltid här för dig!

 

  

Presentation


Love conquers all

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards