yessicas

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Jessica Hedemäki - 1 februari 2012 20:58

Nu ligger jag o Josse och kollar på tv, Ska kolla på Livet blir bättre!


Tycker de är skrämmande att se folk uttala sig om såna saker som programmet handlar om idag; Ett perfekt yttre, en tom insida!

Man målar upp allt så bra för att slippa förklara sig, slippa "dendär" blicken från folk, & slippa vara någons samtalsämne.

Ibland kan jag undra om man verkligen känner människorna man har runt sig? Eller hur kan man se på en människa när den verkligen är i nöd? När personen i fråga kämpar så hårt för att dölja!


Man får sig en tankeställare när program som dessa sänds, eller iaf jag...

Ta hand om varandra!

 

För mycket känslor, för lite ord!


Av Jessica Hedemäki - 1 februari 2012 16:19

Hej igen!

Jag vann precis över diskberget här hemma! haha! De är nog de värsta jag vet, massa bakterier överallt!


Ringde min lillasyster Josse för en stund sedan och kolla om hon ville joina mig o Haley ikväll :) & de ville hon! Älskar sällskap, tycker väl om att vara själv med, men absolut inte lika mycket som att ha folk runt mig! Blir så rastlös!

Har varit i skolan en sväng med ju, och fixat allt med möten/lönelappar/scheman osv!  Gött när de är klart!


Haley ligger & vilar en stund, hör att hon hostar en del :/ Dessa dagisbakterier! de är väl de som är negatvit med dagis (som jag vet nu;), annars är de toppen tycker jag! Är så roligt att se hur de små liven går runt och diskuterar viktiga saker med varandra, busar & får en samhörighet med varandra! & sen lär dem sig ju så otroligt mycke på dagis!

Haley kom mot mig förut vid hämtningen med öppna armar, och vinkade sedan mot barnen/fröknarna, så goo! :) <3


Funderar på att fortsätta med städningen här, går ju så fort om man bara börjar! Skärpning! haha


Får väl tanka massa bra filmer att se på ikväll med Josefine, plus dipp & gurka!! Har nog blivit lite småberoende, skit oxå! Jaaajaa! va gör de om tio år (förutom att jag kanske väger 150kg) !


 





Av Jessica Hedemäki - 1 februari 2012 11:25

Haha som överskriften lyder så har jag inte gjort ett inlägg sen JUNI -.- haha! Illa...


Anyway...

Håller på att skola in Haley på dagis nu, och idag var första dagen som hon var där ensam, dock va de bara i en timme men hon hade vart jätte duktig :D Mammas tjej de! *stolt*


För övrigt så är livet som de ska, antar jag, ibland dyker de upp oväntade saker i livet som kan vara till en fördel, men som kommer som en chock. Men sålänge de inte är en förlust så kan de bara bli bättre! :)


Satt & kikade igenom mina gamla inlägg nyss, damn jag är djup ibland alltså! haha, men de är väl de som är poängen med att blogga, skriver man inte personliga saker eller vad som går runt i huvudet på en så tror jag inte de blir en speciellt intressant blogg. am i right?! ;)


Eller vad  anser ni är "intressant" att läsa om ?


Just de, fick en söt kommentar häromdagen på fb, där de stog att jag skulle lägga ut mer låtar på Youtube, så där fick jag en otrolig inspiration, sagt & gjort så började jag rota fram den dammiga micken, och gav mig på Whitney Houston.

Går faktiskt bättre än förväntat och har fått positiv kritik än så länge :) Men är långt ifrån klar.

Men behövde verkligen en kick ifrån någon utomstående, tycker de är så härligt när folk kan göra en positiv sak för en annan istället för att hela tiden framhäva allt negativt hos andra!!


Lilla dockan vilar nu, jobbigt med dagis vet ni! ;)

Klockan 13 är det dax för lektion sen har jag möte efter det :)


Ha en bra dag alla!

 

Presentation


Love conquers all

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards